Uteritt

Idag har jag ridit ut med två av mina kompisar Linnea & Ebba. Vi hade tur och hade 3 stycken hästar att rida. Jag fick rida Drós, henne red jag en vecka i somras när de var bortresta. Så jag känner henne lite iallfall, piggelin! Och hon fäller supermycket. Vi red iallafall iväg och i början var hon ganska lugn. Så då skrittade jag på långa tyglar, men allt eftersom tiden gick blev hon piggare. Speciellt när vi skulle tölta första gången, haha jag behövde nästan inte ens röra henne med skänklarna ;) Det var iallafall en mysig uteritt. Underbart väder var det med! Jag tog några bilder på hästarna i hagen.
Nu sitter jag hämma och äter min yougurth. Jag var hos tandläkaren igår och satte dit 4 gummiringar mellan de 2 tänder längst bak i underkäken på varje sida. Igår kändes det inget men idag gör det så ont att jag inte kan tugga, fy säger jag bara! Så jao..yougurth va det ja ;)
Snodde denna bild av Linnea, det är jag som rider först. Sen är det Ebba på Gjeura (stavning?) och Linnea på Litfara som tagit bilden :)
Drós
Linnea & Aurora, Aurora är deras familjs häst.
Linnea & Aurora
Aurora
Ebba & Aurora
Aurora
Linnea & Aurora
Drós

Kommentera här: